::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::

نام کاربري : پسورد : يا عضويت | رمز عبور را فراموش کردم


تعداد بازدید : 119
نویسنده پیام
hamid58
آفلاین



ارسال‌ها: 53
عضویت: 18 /11 /1391
شناسه یاهو:
تشکر شده: 1
آره و Re و Are و ر چه معنی داره؟


بزارین همین اول خیالتونو راحت کنم! این Re که بعضیا تو چت کردن میگن (که البته مینویسن)، خلاصه‌ی عبارت شریف Are هستش!!!!
شاید باورتون نشه ولی بعضیا واقعا به زمان اهمیت زیادی میدن چون احتمالا در حال کشفیات مهمی هستن
ممکنه اون نیم میلی ثانیه‌ای که به خاطر نوشتن A از دست میدن براشون سرنوشت ساز باشه!!!! ?

البته این فقط یه شوخیه و نمیشه گفت که این حرکت، خوبه یا بده! و یا اینکه همه به خاطر یه دلیل مشترک این طور مینویسن! اما میشه دو عنوان کلی زیر رو مطرح کرد:

1. ساده نویسی و تندنویسی
قبلا در مورد اصطلاحاتی مثل «اصل»، «رل»، «سینگل»، «کلمات مخفف در چت انگلیسی» و …، مطالبی رو منتشر کردیم؛ با توجه به تمامی این موارد، میشه گفت که شالوده‌ی اصلی به وجود اومدن چنین اصطلاحاتی به هنگام چت کردن، ساده‌نویسی و تندنویسی (هرچند به مقدار ناچیز) هستش.

فرض کنید شما در یک روز به 10 ها نفر جهت آشنایی و برقراری ارتباط پیام بدین؛ نوشتن ده‌ها بار عبارت «خودتو معرفی کن» راحت تره یا نوشتن یه عبارت سه حرفی «اصل»؟! و این اصلا ربطی به مهم بودن زمان اتلاف شده نداره! موضوع اینه که تکرار این فرآیند نوشتن عبارات طولانی به دفعات زیاد، باعث ایجاد خسنگی میشه و در نهایت بحث ساده‌نویسی مطرح میشه.

از طرف دیگه، چون ذاتا انسان خواستار آسایشه و دوست داره کاراشو سریعتر جلو ببره و به اتمام برسونه، بنابراین بحث تندنویسی مطرح میشه. که حالا شاید بگین خب بعضی از این اصطلاحا که اصلا نصف یه ثانیه هم تندنویسی حساب نمیشن!!!! ولی در جواب، اولا باید گفت که چه نیم ثانیه و چه ده ثانیه، مهم اینه که زمان هرچند ناچیز، اثر خودشو میزاره!!!! و ثانیا دلیل بعدی بیشتر در این مورد توضیح میده)

2. متفاوت نویسی ، جالب نویسی و جذاب نویسی
منظور از متفاوت نویسی در اینجا، به معنای این نیس که یه نفر بخواد با این کار تو دید باشه و بهش توجه بشه! بلکه منظور اینه که دنیای چت در هر صورت با دنیای واقعی تفاوت داره و ناخواسته مدها و حالت‌هایی رو به خودش میگیره! شاید این حرف کمی گنگ به نظر بیاد؛ اما وقتی به برخی از این ساده‌نویسی‌های دنیای چت توجه کنین، میبینین که تقریبا تمام اونا موقع تلفظ و خوندن، بیشتر به دل میشینن! و این باعث ایجاد جذابیت برای خواننده و نویسنده میشه.

البته هیچ جای شکی نیست که افراد مختلفی با توجه به اصول و سلایق شخصی خود، براشون این اصطلاحات جالب و جذاب‌تر از حالت عادی خودشون نباشن! اما چرا ما میگیم برای برخی افراد جالب و جذابه؟! یعنی اینکه دقیقا چه چیز در این موارد وجود داره که باعث میشه طرف اینطور نوشتن رو دوست داشته باشه؟! مثلا همین عبارت Re چرا باید به جای Are استفاده بشه؟!

جواب دادن به این سوال کار ساده‌ای نیست! اگه شما برین از دوستتون بپرسین چرا به جای Are میگی Re، ممکنه جواب بده همینجوری! ولی طبیعتا هیچ چیزی همینجوری نیست و هرچیزی یه پیش‌زمینه‌ای نیاز داره! اما در کل شاید بتونیم سه تا از دلایل جذابیت این موارد رو به صورت زیر مطرح کنیم:

احساس اینکه این یه شیوه‌ی مد شده هستش و در صورت طبعیت نکردن از اون، من یه شخص عقب مونده خواهم بود و یا در صورت طبعیت کردن از اون، من یه شخص به روز خواهم بود!
احساس اینکه این شیوه‌ی نوشتن، تلفظ و حالت بهتری نسبت به شیوه‌ی عادی خودش داره!
دقیقا نمیدانم!
تمام این دلایل، خوبی‌ها و بدی‌هایی رو دارن! مثلا مورد اول، یه تفکر اشتباهه اگه احساس کنیم هرچیز جدیدی رو بدون اینکه مطمئن بشیم درسته یا غلطه، طبعیت کنیم! و مورد دوم اشتباهه اگه احساس کنیم هرچیزی که لذت بخش باشه، باید انجام داده شه! و مورد سوم اشتباهه که ندونسته، یه کاریو و انجام بدیم!

نظر شما چه ی؟
چهارشنبه 15 اردیبهشت 1400 - 19:02
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش



تازه سازي پاسخ ها



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش :
صفحه اصلی | انجمن | ورود | عضویت | خوراک | نقشه | تماس با ما | طراح

این قالب توسط سایت روزیکس طراحی شده است و هر گونه پاک کردن لینک طراح پیگرد قانونی دارد !