::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::

نام کاربري : پسورد : يا عضويت | رمز عبور را فراموش کردم


تعداد بازدید : 117
نویسنده پیام
hamid58
آفلاین



ارسال‌ها: 53
عضویت: 18 /11 /1391
شناسه یاهو:
تشکر شده: 1
نوب چی هست و کجا نوب بکار میره اصلا درست هست؟


نوب !!!! یک واژه‌ی سه‌حرفی، که احتمالا آن را در بازی‌های آنلاین چندنفره دیده باشید. واژه‌ای که همانند فحش، توسط اشخاصی، به این و آن خطاب داده می‌شود و ممکن است که در این میان، شما نیز به عنوان مخاطب این واژه قرار گرفته باشید! اما اجازه دهید تا به بررسی دقیق‌تر این کلمه بپردازیم و با معنا، مفهوم و کاربرد آن، بهتر آشنا شویم. 🙂

ریشه و معنای عبارت
نوب (برگرفته از واژه‌ی انگلیسی Noob با تلفظ صحیح /nuːb/)، در مترجم گوگل این چنین تعریف شده است:

a person who is inexperienced in a particular sphere or activity, especially computing or the use of the Internet
از دیدگاه گوگل، نوب به شخصِ بی تجربه‌ای گفته می‌شود که اصطلاحا، در یک حوزه‌ی کاری یا فعالیت مشخصی، خام و بی‌مهارت (و به عبارتی بچگانه) است؛ و البته این اصطلاح، بیشتر در رشته‌ی کامپیوتر و اینترنت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در ویکی پدیا نیز نوب اینگونه تعریف شده است:

اصطلاحی عامیانه است که به طور کلی به شخص کم‌تجربه و تازه‌وارد در یک حرفه یا فعالیت اشاره می‌کند. این اصطلاح به خصوص در مورد بازی‌ها و جوامع آنلاین متداول گشته‌است.

و در ادامه:

کلمه نوب جزو یکی از اصطلاحات گیمینگ و بازی‌های ویدیویی است که در اکثر مواقع در بازی‌های آنلاین با هدف تمسخر و تحقیر بازیکنان تازه وارد به کار گرفته می‌شود. همچنین نوب به کسی خطاب می‌شود که برخلاف سایر بازیکنان به جهت کندی در یادگیری و فقدان سرعت عمل لازم در بازی، برای فرار از واقعیت بهانه‌های متعددی را از جمله ناعادلانه بودن یا سرعت کم اینترنت مطرح می‌کند. کلمه نوب را می‌توان با ساختارهای مختلف نوشتاری «N00b» و «Newb» در فضای اینترنت و بازی‌های آنلاین پیدا کرد.
و اما در یک جمع‌بندی نهایی، می‌توانیم تعریف و توضیح دقیق‌تر زیر را ارائه دهیم:

خلاصه
نوب، یک اصطلاح عامیانه است که بصورت‌های مختلف Newbie و newb و noob و nub و n00b استفاده می‌شود. این عبارت، به معنای novice (تازه‌کار) و newcomer (تازه وارد) می‌باشد و در هر فعالیتی می‌توان از آن استفاده نمود؛ که در جوامع آنلاین و بخصوص بازی‌های کامپیوتری آنلاین چند نفره، کاربر بیشتری دارد. امروزه این عبارت، برای تمسخر و شوخی نیز استفاده شده و حتی به اشخاصی که در کاری، حرفه‌ای (با تجربه و با مهارت) بوده و در مواقعی طوری رفتار می‌کنند که انگار تازه‌کار هستند نیز گفته می‌شود. برای مثال ممکن است شخصی در یک بازی آنلاین چند نفره‌ای، همیشه نفر اول تا سوم باشد و به ناگاه طوری بازی کند که انگار هیچ آشنایی نسبت به آن بازی نداشته و آن را بلد نیست؛ در چنین مواقعی نیز می‌توان آن شخص را نوب خطاب کرد. (البته از نظر من گفتن شبه نوب یا نوب نما بهتره 😀 شایدم نوبی طور 😐 )
بیشتر بدانید
در مقابل نوب، واژه‌ی پرو (Pro) نیز قرار دارد که در اصطلاح بازی‌های کامپیوتری، به گیمرهای حرفه‌ای گفته می‌شود.

نظر شما؟
چهارشنبه 15 اردیبهشت 1400 - 19:05
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش



تازه سازي پاسخ ها



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش :
صفحه اصلی | انجمن | ورود | عضویت | خوراک | نقشه | تماس با ما | طراح

این قالب توسط سایت روزیکس طراحی شده است و هر گونه پاک کردن لینک طراح پیگرد قانونی دارد !