::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::

نام کاربري : پسورد : يا عضويت | رمز عبور را فراموش کردم


تعداد بازدید : 161
نویسنده پیام
hamid58
آفلاین



ارسال‌ها: 53
عضویت: 18 /11 /1391
شناسه یاهو:
تشکر شده: 1
ایسگا کردن در چه مواردی استفاده می شه ؟


ایسگا کردن، نوعی از سرکار گذاشتن است؛ اما نه سرکار گذاشتن عادی! بلکه این واژه، بیشتر به اصطلاح «گرفتی مارو؟» شباهت داشته و اندکی مفهوم «سرکار گذاشتن» را نیز به یدک می‌کشد و در کل، بین این دو مفهوم معلق است. همچنین منظور از ایسگا، که همان ایستگاه بوده و به شکل محاوره، اینگونه نوشته می‌شود؛ اما حالا سوال این است که چرا ایستگاه؟!

همانطور که می‌دانید، ایستگاه محلی برای ایستادن و توقف کردن است. شما مدتی را به انتظار می‌مانید تا برای مثال، اتوبوس یا مترو از راه رسیده و سوار آن شوید. با این حساب، اگر شخصی را ایستگاه کنیم، یعنی آن شخص جایگاهی برای ایستادن و توقف کردن خواهد شد؟! 😐 خب البته که نه 😀

در واقع شاید بتوان گفت که به هنگام ایستگاه شدن، از آنجایی که ایستگاه جایگاهی برای انتظار بوده و همچنین تردد انواع و اقسام ماشین‌ها و آدم‌ها می‌باشد، آن شخص ایستگاه شده نیز بازیچه‌‍ای برای دست انداختن و اوسکل کردن با انواع و اقسام چیزهای مختلف می‌شود و این مدتی که در این حالت است، ایستگاه شده است!

بنابراین
ایسگا کردن علاوه بر مفهوم «گرفتی مارو» و «سرکار گذاشتن»، مفاهیم دیگری از جمله «بازیچه کردن»، «دست انداختن» و «اوسکل کردن» را نیز شامل می‌شود و کاربرد آن بیشتر به هنگام چت کردن بوده و عبارتی رسمی نمی‌باشد که بتوان برای همه از آن استفاده کرد و احتمالا نیز اگر صمیمیتی وجود نداشته باشد، یک توهین نیز تلقی شود. همچنین این کار، بیشتر جنبه‌ی شوخی کردن و مسخره بازی و به عبارتی اذیت کردن جهت شوخی و خنده را دارد.
همچنین این اصطلاح، یک واژه‌ی من درآوردی بین مردم بوده و جایگاهی در ادبیات رسمی ندارد.
همچنین بدانید
در کنار ایسگا کردن، اصطلاح «ایسگاتو گرفت» نیز وجود دارد که اگر در مورد شخصی به کار رود، بیشتر به معنی معطل کردن او برای انجام کار دیگری می‌باشد. مثلا:
– عزیزم ایسگاتو گرفته دو ساعته اوسکلی
– ایسگاشو بگیر تا برم تو اتاق برگردم
بنابراین گرفتن ایسگای یک نفر، علاوه بر معنی اوسکل کردن و دست انداختن؛ به معنی معطل کردن او همانند ایستگاه بوده و هدف از معطل کردن، انجام کار دیگری است.

وافعا یک سری فارسی را نابود کردن
نظر شما چی هست؟
چهارشنبه 15 اردیبهشت 1400 - 19:09
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش



تازه سازي پاسخ ها



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش :
صفحه اصلی | انجمن | ورود | عضویت | خوراک | نقشه | تماس با ما | طراح

این قالب توسط سایت روزیکس طراحی شده است و هر گونه پاک کردن لینک طراح پیگرد قانونی دارد !