چرا شهرستان رباط کریم نباید مترو داشته باشد

مترجم

تبلیغات
آخرین ارسال های انجمن
کمی طاقت داشته باشید...
عنوانپاسخبازدیدتوسط
0545hamid58
01253hamid58
0130hamid58
0160hamid58
0116hamid58
0118hamid58
0140hamid58
0139hamid58
0240zeinab
0227zeinab
0752zeinab
0320zeinab
0296zeinab
0275zeinab
0289zeinab
0274zeinab
0304zeinab
0253zeinab
0247zeinab
0259zeinab

چرا شهرستان رباط کریم نباید مترو داشته باشد
تعداد بازديد : 794

چرا شهرستان رباط کریم نباید مترو داشته باشد

 

وزیر راه، مسکن و شهرسازی در بازدید خود از روند ساخت متروی
تهران- پرند با تأکید بر اهمیت پروژه متروی تهران تا پرند از بابت
خدمت‌رسانی به مردم، این طرح را بیانگر عظمت جمهوری اسلامی ایران دانسته و
تأکید کرد: در سال‌جاری هزینه‌های ساخت متروی شهرهای اقماری تهران تأمین
خواهد شد

علی نیکزاد در ادامه افزود:« پروژه متروی تهران-
پرند از چند جنبه مهم است. اول این که این پروژه از مرقد مطهر امام(ره)آغاز
می‌شود و در ادامه مسیر از فرودگاه که باز به نام حضرت امام مزین شده
می‌گذرد. پس از این جهت ساخت این پروژه دارای اهمیت است که پاسداشتی از نام
مقدس امام خواهد بود

نیکزاد با اشاره به تلاش شهرداری تهران
در این زمینه اظهار داشت:« خلوص نیت کارکنان در شهرداری تهران و نیز شرکت
مترو قابل توجه و تقدیر بوده است. وی هم چنین در ارتباط با چگونگی تأمین
اعتبار مورد نیاز برای این پروژه نیز یادآور شد: با تمام توان اعتبارات
موردنیاز این پروژه را فراهم خواهیم آورد و حتی اگر از ارقام برآورد شده هم
هزینه‌ها بیشتر شود، مشکلی از بابت تأمین اعتبار نخواهیم داشت

وزیر راه، مسکن و شهرسازی برآورد هزینه این طرح را 500‌میلیارد تومان
دانست که 200‌میلیارد تومان این طرح از محل سهام شرکت فولادسازی اصفهان
خواهد بود. نیکزاد تأکید کرد:« این اقدام کار بسیار ارزشمندی است که از سوی
دولت و شهرداری تهران به اجرا گذاشته خواهد شد و درحقیقت نمادی از همکاری
بین این دستگاه‌هاست.» وزیر راه، مسکن و شهرسازی هم چنین از ساخت مترو برای
شهرهای اقماری تهران خبر داد و اظهار داشت:«با گسترش مترو به شهرهای اطراف تهران انتقال جمعیت تهران به شهرهای حومه
تهران قابل توجیه خواهد بود. اگر ما می‌خواهیم از شهر تهران تمرکززدایی
کنیم لازمه آن فراهم آوردن امکانات برای این شهرهاست که از جمله آن ها
می‌توان به گسترش مترو پرداخت. 2 شب قبل نیز توافق کردیم که شرکت راه‌آهن
ایران این پروژه را به شرکت متروی تهران تفویض کند چرا که متولی این نوع
پروژه‌ها باید شرکت متروی تهران باشد.

همچنین هابیل درویش، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران نیز روز قبل
از این دیدار در نشست خبری خود درباره متروی تهران - پرند اظهار داشت: حرم
مطهر تا فرودگاه امام و ادامه آن تا شهر جدید پرند در قالب یک خط جداگانه و
مستقل از خط یک ساخته می‌شود. همچنین تأمین اعتبار این خط مترو با توجه به
اینکه در حومه شهر قرار دارد بر عهده دولت است و شهرداری در این مورد
وظیفه‌ای برعهده ندارد اما با توجه به علاقه شهرداری تهران برای توسعه مترو
و نیز دسترسی سریع و راحت مسافران به فرودگاه‌بین‌المللی، 100‌میلیارد
تومان اعتبار به‌عنوان کمک برای این پروژه درنظر گرفته است.

در حال حاضر مسیر مترو فرودگاه امام و شهر پرند که از ایستگاه شاهد در
خط یک مترو منشعب شده است، توسط متروی تهران در حال ساخت است و پیش‌بینی
می‌شود درصورت تأمین اعتبارات از سوی دولت این خط تا فرودگاه امام امسال به
بهره‌داری برسد.


تاریخ انتشار : 1391/09/26 ساعت: 15:56
بخش نظرات این مطلب
کد امنیتی رفرش
 کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید
محل تبلیغات شمامحل تبلیغات شمامحل تبلیغات شما
محل تبلیغات شمامحل تبلیغات شمامحل تبلیغات شما
محل تبلیغات شمامحل تبلیغات شمامحل تبلیغات شما